Kontrakt na 50 tahačů TGX 18.460

Nákladní vozy

Kontrakt na 50 tahačů TGX 18.460

Společnost MAN Truck & Bus Slovakia předala mezinárodnímu VIP zákazníkovi prvních 20 tahačů TGX 18.460 z objednávky, která zahrnuje celkem 50 těchto vozidel.

V roce 2016 se firma ATO TRANS rozhodla při obnově vozového parku investovat do tahačů MAN a koupila 30 trucků TGX EfficentLine2. Neuběhly ani tři roky a brzy bude provozovat čtyřikrát více vozidel z produkce mnichovského výrobce. Nejnovější kontrakt se realizuje v těchto dnech: 19. března si ATO TRANS převzal první várku nových trucků MAN TGX v typické karmínově-červené barvě. Předávání flotily se zúčastnil i Şerafettin Aras, majitel skupiny Hilal Trans a Reinhard Faderl, jednatel společnosti MAN Truck & Bus Czech Republic – přítomnost nejvyšších manažerů obou obchodních partnerů zdůraznila důležitost tohoto kontraktu.

„Společnost ATO TRANS si začátkem roku objednala celkem 50 tahačů. Dnes jsme předali prvních 20 vozidel, dalších 15 dodáme v dubnu a 15 v květnu,“ říká Marián Šin, prodejce MAN Truck & Bus Slovensko. „Jde o identické tahače návěsů TGX 18.460 4×2 LLS-U s výbavou, která podporuje nejen hospodárnost provozu, ale poskytuje také maximální komfort řidičům při práci i během odpočinku. Motor s výkonem 460 koní, který generuje točivý moment 2300 Nm v širokém rozsahu otáček 930–1350 min-1, je spřažen se 12stupňovou automatizovanou převodovkou MAN TipMatic se softwarem PROFI. Hypoidní zadní náprava HY-1350 se stálým převodem i = 2,85 je vybavena uzávěrkou diferenciálu. Pohonný řetězec jsme optimalizovali tak, aby byl vždy k dispozici dostatečný točivý moment a použili jsme převodovku s rychloběhem, aby při jízdě ustálenou rychlostí 85 km/h byly otáčky motoru rovných 1100 min-1. Všechny tahače nové flotily ATO TRANS jsou vybaveny i měřením zatížení nápravy – aby si řidič ještě před jízdou mohl zkontrolovat rozložení nákladu a předejít pokutám při silničních kontrolách, které jsou velmi časté hlavně v Maďarsku.“

Zákazník se opět rozhodl pro verzi EfficientLine s aeropaketom a funkcí EfficientRoll i dalšími prvky této specifické konfigurace, která je zaměřena na maximální hospodárný provoz v dálkové dopravě. Při výběru výbavy dbá vedení firmy i na komfort svých řidičů, pro které je na dlouhých cestách vozidlo druhým domovem. V kabině XLX se zvýšenou izolací proti chladu NORDIC mají řidiči k dispozici multifunkční volant, vyhřívané sedadlo, přídavné teplovzdušné topení, klimatizaci s automatickou regulací teploty i ledničku, komfortnější lůžko i MAN Media Packet s navigací a 7palcovým displejem. Vozidlo má vzduchové odpružení vpředu i vzadu, separátní palivový filtr a dvě hliníkové nádrže na palivo, které pojmou 2×480 litrů nafty. Nové tahače taktéž disponují kompletní sestavou nejnovějších prvků aktivní bezpečnosti, včetně systému nouzového brzdění Emergency Brake Assist 2, ESP, ASR, LGS či asistenta pro rozjíždění do kopce MAN EasyStart.

Aktivity společnosti ATO TRANS, která sídlí v Nových Zámcích, představil její jednatel Hamza Ali Koptur: „Naše firma působí na slovenském trhu od roku 2007. Včetně 20 nových vozidel MAN TGX, které jsme dnes převzali, provozujeme v současnosti celkově 230 trucků a 116 návěsů. Po zrealizování této objednávky stoupne letos počet tahačů MAN v našem vozovém parku na 84. Řidičů zaměstnáváme okolo 250. Začátek i konec našich přeprav je v Turecku – centrálu máme v Istanbulu. Pro své zákazníky zajišťujeme přepravu zboží hlavně mezi Tureckem a Polskem, kam směřuje asi 70 % přeprav a zbývajících 30 % realizujeme na Slovensku, v Čechách, Maďarsku, ale příležitostně v rámci vytížení vozidel jezdíme také do Bulharska a Rumunska. Podstatnou část z celkového objemu přeprav tvoří služby pro sektor automotive, pak následuje bílé zboží a transport potravin.“

V takovém pestrém geografickém prostředí najedou vozidla ATO TRANS od 100 000 do 120 000 km ročně. Nevýhodou je, že na balkánských trasách ztrácejí dopravci mnoho času na hranicích, například při přechodu z Turecka do Bulharska se čeká i dva dny. Spotřebu paliva zase ovlivňuje velmi špatná kvalita silnic v Rumunsku i Bulharsku i tvrdé zimy, špatné počasí. „Každopádně v porovnání s jinými značkami, které máme, vyžadují vozidla MAN méně servisu, a tedy méně výdajů. Ale šetří to i čas. To je pro každého dopravce důležité,“ pokračuje Hamza Ali Koptur a v souvislosti s novým kontraktem doplňuje své dosavadní zkušenosti. „V roce 2016 jsme koupili 30 vozů MAN a byli jsme spokojeni s kvalitou i se spotřebou, jsou nenáročné na servis a chválili je rovněž naši řidiči. Proto jsme se rozhodli pro dlouhodobou spolupráci a těchto 50 vozidel je jen začátek. Nyní by MAN chtěli všichni naši řidiči, takže tyto nové tahače TGX přidělíme vysloužilejším řidičům za zásluhy. A co se týká servisních služeb, pro novou flotilu budeme využívat autorizovaného partnera MAN v Istanbulu, který je 10 kilometrů od naší centrály.“

Novozámecká ATO TRANS patří turecké společnosti Hilal Group, která působí v silniční nákladní dopravě mezi Tureckem a střední Evropou. Kromě řidičů zaměstnává dalších 500 pracovníků a má dceřiné společnosti – Hilal Trans Polska u našich severních sousedů, na Slovensku je to ATO Trans, v Maďarsku TURA Logistic, v Bulharsku Zero Point, a kromě toho firma GAT Logistic operuje pouze v Turecku. Celý vozový park skupiny Hilal Trans zahrnuje kolem 700 tahačů, přičemž 400 vozidel provozuje samotná mateřská společnost. Loni dosáhla skupina Hilal Trans tržby cca 70 milionů eur.