NORSKÁ POŠTA SI PŘEVZALA PRVNÍ eTGM

Nákladní vozy

NORSKÁ POŠTA SI PŘEVZALA PRVNÍ eTGM

Ve flotile Posten Norge Group přibyl první MAN eTGM. Plně elektrický model s celkovou hmotností 26 tun bude přepravovat balíky do středisek pošty v centru metropole Oslo a nahradí dosud používané vozidlo s dieselovým motorem.

S truckem MAN eTGM začíná norská pošta konverzi své flotily těžkých nákladních vozidel na alternativní pohony. „Pro nás v Posten Norge je velmi důležité, aby co nejvíce našich vozidel nevyužívalo fosilní paliva. A už jsme prošli kus cesty, abychom toho dosáhli. Fakt, že nyní dostáváme 26tunový truck s elektrickým pohonem, je velkým krokem k tomuto cíli,“ řekl při oficiálním předání vozidla Hans-Øyvind Ryen, výkonný viceprezident pro Norsko. V současnosti již 26 procent vozového parku Posten Norge Group využívá obnovitelnou energii. Nová posila značky MAN je však asi třikrát větší než nejtěžší distribuční vozidla, která dnes jezdí v elektrické flotile norské pošty. Také pro importéra MAN Truck & Bus Norway je předání prvního vozidla eTGM důležitý milník na cestě k udržitelné mobilitě, což zdůraznil manažer prodeje Lars B. Sand: „Řešení ohleduplné k životnímu prostředí mají v Posten Norge vysokou prioritu a naplňuje nás hrdostí, že jsme součástí této investice. Jako výrobce se podílíme na úspěšné dekarbonizaci dopravy a předání prvního plně elektrického trucku je pro společnost MAN v Norsku mimořádným dnem.“

Čisté řešení těžké distribuční dopravy

Model MAN eTGM, který se vyrábí v malých sériích od listopadu 2019, splňuje všechny požadavky kladené na ekologický městský rozvoz zboží. Jezdí potichu, bez lokálních emisí a přitom poskytuje náležité užitečné zatížení, které plně pokryje typické dopravní úkoly ve středně těžké a těžké distribuci. Ekologický MAN eTGM lze konfigurovat například jako vozidlo s chladicí skříní, s nástavbou pro přepravu nápojů nebo pro systém vyměnitelných nástaveb. Plně elektrický distribuční truck s celkovou hmotností 26 tun má elektromotor s výkonem 264 kW (360 k) a maximálním točivým momentem 3100 Nm. Činnost přídavných zařízení (posilovač řízení, vzduchový kompresor, klimatizace) reguluje podle aktuální potřeby systém energetického managementu, a tak zajišťuje šetření energií. Při jízdě na volnoběh a při brzdění se kinetická energie vozidla mění na elektrickou a ukládá se do baterie. To umožňuje významně prodloužit dojezd. Displej na přístrojovém panelu zobrazuje řidiči aktuální stav nabití. Energii dodávají vysokovýkonné lithium-iontové baterie z produkce Volkswagen Group, které jsou umístěny pod kabinou v prostoru, kde je v konvenčních trucích dieselová hnací soustava. Další baterie se montují na rám vozidla. V závislosti na typu nasazení a klimatických i topografických podmínkách poskytuje MAN eTGM jízdní dosah až 200 kilometrů. K dobíjení lze využívat zařízení na střídavý proud s výkonem 22 a 44 kW nebo vysokovýkonné 150kilowattové nabíječky na stejnosměrný proud.

Aby byl přechod na e-mobilitu co nejlehčí, MAN Truck & Bus nabízí svým zákazníkům individuálně nastavený a komplexní konzultační servis expertů z MAN Transport Solutions se zaměřením na provoz eTGM. Navíc řidiči mohou absolvovat i školení MAN ProfiDrive rozšířené o specifika řízení a obsluhy plně elektrického vozidla.

Více o Posten Norge Group

Posten Norge AS vyvíjí a dodává ucelená řešení pro sektor poštovních služeb, komunikace a logistiky v rámci Skandinávie. Má dvě značky – Posten a Bring. Společnost Posten se soustředí na zákazníky v Norsku, zatímco Bring působí na trhu v celém skandinávském regionu.