AUTOKAR MAN NASTAVUJE STANDARDY U PROTINOŽCŮ

Autobusy

AUTOKAR MAN NASTAVUJE STANDARDY U PROTINOŽCŮ

Na australské cesty vyrazil nedávno první autobus postavený na podvozku MAN, který splňuje normu Euro 6. Je zcela nový. Nejmodernější vozidlo se využívá na dopravu nadšence zimních sportů do lyžařské oblasti v Novém Jižním Walesu.

Na silnicích v Austrálii od nedávna vídáme první autokar postavený na podvozku MAN, který splňuje emisní normu Euro 6. Zájezdový autobus vyniká množstvím asistenčních systémů a nastavuje nové standardy z hlediska bezpečnosti. Společnost Penske Commercial Vehicles, partner MAN Truck & Bus pro prodej vozů v Austrálii a na Novém Zélandu, spolu s výrobcem karoserií Coach Design dodaly autokar firmě Cooma Coaches, která poskytuje dopravní služby v Novém Jižním Walesu.

„S tímto ultramoderním autokarem s nízkými emisemi a se skvělou bezpečnostní výbavou určuje společnost Cooma Coaches standardy v dálkové dopravě v Austrálii. Těší nás, že naše vozidlo přispívá ke zlepšování kvality ovzduší a celkové kvality života v Novém Jižním Walesu, „říká Christian SCHUFA, vedoucí prodeje autobusů v MAN Truck & Bus Asia Pacific. Emisní třída Euro 6 ještě více snižuje prahové hodnoty pro palubní diagnostiku. „To má za následek další snížení emisí dusíku v každodenním provozu.“

Třínápravové šasi RR4 CO 26.500 s délkou 14,5 m – základ pro špičkový autokar – je vybaveno šestiválcem s výkonem 368 kW (500 k). Motor Euro 6 je mimořádně ekonomický i výkonný. „V kombinaci s 12stupňovou převodovkou MAN TipMatic a hypoidní nápravou poskytuje MAN více než dost výkonu i pro nejnáročnější situace – autokar dokáže bez problémů zvládnout cesty do lyžařských středisek v Novém Jižním Walesu včetně značného stoupání,“ říká Clint Stoermer, manažer prodeje a služeb pro autokary v Penske Commercial Vehicles.

Působivý je také fakt, že nový dálkový autobus kombinuje udržitelnou dopravu s výkonem, výbornou hospodárností a maximální bezpečností pro cestující i řidiče, kterou garantují systémy jako EBS, ESP a ROP. Autokar je vybaven i adaptivním tempomatem, monitorováním tlaku vzduchu v pneumatikách, asistentem pro jízdu v pruhu LGS a systémem nouzového brzdění.

„Pro nás je velkým úspěchem, že jsme vstoupili do tohoto segmentu trhu v Austrálii s moderním šasi Euro 6 a hodláme zde hrát průkopnickou roli. O tuto kombinaci podvozku a motoru je značný zájem také na Taiwanu, Novém Zélandu i v Hongkongu,“ dodává Christian SCHUFA.