DEBUT NA VELETRHU CARAVAN SALON

Dodávková vozidla

DEBUT NA VELETRHU CARAVAN SALON

Tento rok bude mít MAN Truck & Bus poprvé vlastní stánek na největší světové výstavě věnované karavaningu Caravan Salon v Düsseldorfu (31. 8. – 8. 9. 2019), kde představí potenciál vanu TGE pro segment obytných vozidel.

Ve svém stánku MAN vystaví podvozek modelu TGE jako základ pro montáž částečně integrovaných obytných nástaveb. Předváděná vozidla budou certifikována pro celkovou hmotnost karavanů od 3,5 do 5,5 t. Kromě toho je TGE k dispozici také jako obytný van s přídavnými okny. Vystavený bude také elektromechanický posilovač řízení, který podporuje nové asistenční systémy pro zaparkování a jízdu v pruhu (LGS).

Pokud jde o trakci, MAN TGE nabízí vysokou úroveň flexibility. Pro karavany je například velmi přitažlivým řešením účinný a hospodárný pohon 4×4. Ve srovnání s pohonem předních kol znamená pouze malý přírůstek pohotovostní hmotnosti (zhruba na úrovni verze s poháněnými zadními koly). Při této konfiguraci inteligentní systém pohonu všech kol poskytuje maximální bezpečnost a dostatečnou trakci i na deštěm rozmočených loukách, zasněžených silnicích v horách nebo na písčitém povrchu. A to vše bez zvýšení spotřeby paliva, které bývá při pohonu všech kol běžné. Nejpřekvapivější ze všeho je to, že pohon 4×4 vanu MAN se zapne za 84 milisekund od okamžiku, kdy snímače zjistí prokluz předních kol. Hnací sílu pak systém variabilně rozděluje mezi přední a zadní nápravu. V normálním provozu však MAN TGE 4×4 jezdí jako vozidlo s předním pohonem.

Do vanů modelové řady TGE se standardně dodává 6stupňová manuálně ovládaná převodovka. Pro karavany výrobce nabízí mezi volitelnými prvky 8stupňovou automatickou převodovku s měničem točivého momentu, která je k dispozici pro všechny typy pohonu. Řidiči tak poskytuje ještě vyšší komfort při ovládání vozidla.

Bezpečnost garantují nejlepší asistenční a bezpečnostní technologie v této třídě – v první řadě systém nouzového brzdění EBA, který MAN jako jediná značka na trhu velkých vanů nabízí ve standardní výbavě. Skvělým pomocníkem řidiče je také aktivní LGS – tato vylepšená verze při samovolném vybočení ze směru vrací vozidlo zpět do jízdního pruhu, přičemž přímo využívá elektronický posilovač řízení. Mezi opcemi zákazníci najdou multikolizní brzdu, asistenta pro rozjíždění do kopce, monitorování únavy řidiče, rozpoznávání dopravních značek a adaptivní tempomat (ACC).

Aby se předešlo pochybnostem, je třeba říci, že MAN neprodává obytná auta a ani to neplánuje dělat. Nejdůležitějších výstav karavanů se MAN Truck & Bus účastní z jiného důvodu. Jeho cílem je ukázat působivé charakteristické znaky vanu MAN TGE jako základu pro karavany – hlavně pro jeho spolehlivost, dlouhou životnost, bezpečnost, kvalitní servis a komfort.

Holandský klub karavanistů (NKC) se už přesvědčil, že van značky MAN se výborně hodí do segmentu rekreačních vozidel a v roce 2019 vyhlásil model Knaus Van TI PLUS 650 MEG postaven na šasi TGE za karavan roku v kategorii vozů s částečně integrovanou nástavbou. Při svém hodnocení NKC ocenil technickou charakteristiku i jízdní vlastnosti. Návštěvníci veletrhu Caravan Salon uvidí i vynikající dílenské zpracování – MAN TGE vyrábí jedna z nejmodernějších automobilek na světě v polském městě Września. A mohou také zažít TGE v „přímém přenosu“, neboť v Düsseldorfu budou k dispozici na zkušební jízdy dva exempláře: Karavan s částečně integrovanou kabinou a upravená kempinková dodávka.