V Koreji dnes jezdí více než 100 patrových autobusů postavených na šasi značky MAN – a spokojení cestující si vychutnávají jejich prostorný design i komfortní výbavu interiéru.
Tento podzim MAN Truck & Bus Korea dodal společnosti Kyung Nam Bus čtyři nové double-deckery. „Znamená to, že na korejských cestách nyní jezdí už více než 100 patrových autobusů MAN. Jde o velký úspěch, zejména proto, že MAN Lion ‚s City DD jsme na zdejší trh přinesli jen v polovině roku 2017, “ říká Rudi Kuchta, produktový a obchodní ředitel divize autobusů ve společnosti MAN Truck & Bus. Kromě kvality a spolehlivosti autobusů se na jejich popularitě podílí i velká přepravní kapacita.
Přeplněné autobusy jsou v Koreji součástí života, hlavně během dopravní špičky. Ale od doby, kdy do provozu přišly patrové autobusy, se situace viditelně zlepšila a cestující do svého cíle přijíždějí bezpečněji a pohodlněji. Proto není divu, že mezi pasažéry jsou tyto autobusy velkým hitem a mnozí z nich cestují výhradně už jen jimi. „Vylepšený prostor a skvělý výhled z horního patra lidé uvítali stejně jako výbornou vnitřní výbavu – například USB přípojku u každého sedadla,“ říká Max Burger, ředitel společnosti MAN Truck & Bus Korea.
Společnost Kyung Nam Bus provozuje celkem 37 autobusů MAN, které využívají zejména lidé dojíždějící do práce. Vozidla jezdí na linkách mezi centrem Soulu a předměstími hlavního města Jižní Koreje. Jelikož část trasy vede po dálnici, kde musí mít cestující zapnutý bezpečnostní pás, autobusy mají stejnou výbavu jako meziměstské typy.
Patrové autobusy MAN (celkově 103 vozidel), které jezdí po korejských cestách, jsou postaveny na třínápravovém šasi MAN RR4 s délkou 13 metrů a karoserií od španělského výrobce UNVI. Šestiválcové dieselové motory D26 Euro 6 s výkonem 460 k (338 kW) jsou spřažené s 12stupňovou převodovkou MAN TipMatic a spojují ohleduplnost k životnímu prostředí spolu s výkonem, excelentní ekonomičností a maximální bezpečností pro cestující i řidiče. O tu se starají prvky jako elektronický brzdový systém EBS, elektronický stabilizační program ESP nebo asistent pro jízdu v pruhu LGS.
Bezpečnost byla také středobodem události Safety Event, kterou společnost MAN Truck & Bus Korea loni uspořádala ve spolupráci s týmem MAN PROFIdrive – jako první výrobce, který něco takového v Jižní Koreji udělal. Cílem bylo představit povinné bezpečnostní systémy LGSP, ESP i asistence při brzdění, které si zákazníci mohli rovněž vyzkoušet.
„Velmi nás těší, že se nám podařilo dosáhnout mety 100 patrových vozů postavených na šasi značky MAN – je to pro nás jasné potvrzení spokojenosti cestujících i dopravních operátorů s těmito vozidly,“ řekl Max Burger, ředitel společnosti MAN Truck & Bus Korea.