E-MOBILITA? SAMOZŘEJMĚ!

Dodávkové vozy

E-MOBILITA? SAMOZŘEJMĚ!

Quehenberger Logistics hodlá v budoucnu přejít na městskou distribuci zboží, která je maximálně ekologická. Významná rakouská dopravní a logistická firma proto nedávno zařadila do svého vozového parku první tři vany MAN eTGE.

Zelené uniformy „e-mobility“, kterou mají tři dodávková vozidla MAN eTGE jezdící v okolí Salzburku, si nemůžete nevšimnout. Od dubna 2019 je provozuje rakouská dopravní a logistická společnost Quehenberger. Kompaktní elektrické vany s celkovou hmotností 3,5 t výborně doplňují distribuční nákladní vozidlo MAN eTGM, které Quehenberger používá v rámci své flotily již od loňského podzimu. Uplatní se všude, kde je to nutné, a to i na místech, kde by byl 26tunový třínápravový e-truck příliš velký nebo příliš těžký.

„Nabídka městské distribuce bez emisí CO2 se v budoucnu stane nezbytností,“ vysvětluje Christian Fürstaller, generální ředitel Quehenberger Logistics GmbH. A věří, že dodávková vozidla s pohonem na baterie poskytnou další rozhodující výhodu: „Elektrická mobilita je příležitostí zmenšit hustotu provozu v dopravních špičkách, neboť na zásobování lze využít noční i ranní hodiny.“

Kromě hluku z odvalování pneumatik je provoz elektrických vanů skutečně tichý, což umožňuje začít s dodávkami zboží brzy ráno. Quehenberger startuje rozvoz pro zákazníky, kteří sídlí v centru Salzburgu, už před svítáním ve 4:30 – mnohem dříve než ostatní distribuční vozidla, mimo dopravní špičky a aniž by byli vyrušováni místní obyvatelé.

Dodávkové vozy MAN eTGE však nejenže vycházejí vstříc potřebám obyvatel měst, ale jsou také navrženy tak, aby byly mimořádně uživatelsky přívětivé pro řidiče při jejich každodenní práci. Pokud jste se domnívali, že baterie elektrických dodávek obvykle zabírají část přepravní kapacity, zamyslete se znovu: eTGE nabízí nákladový prostor o objemu 10,7 m3. A zda jsou možné individuální úpravy? Samozřejmě: dřevěné obložení stěn ve třech těchto dodávkových eTGE bylo vyrobeno speciálně dle požadavků Quehenbergeru. Vozidla s užitečným zatížením cca 1000 kg přepravují malé palety, malé a středně velké balíky, ale často i závěsné zboží zabezpečené proti pohybu pojistnými tyčemi. Kromě toho poskytuje nákladní prostor dostatek místa nad hlavou, což byla jedna z podstatných požadavků společnosti Quehenberger.

Elektrická dodávka eTGE vyniká i rozsáhlou standardní výbavou, která obsahuje například prvotřídní sedadlo řidiče Comfort Plus, vyhřívané čelní sklo, informačně-relaxační systém MAN Media Van Navigation, vyspělý systém nouzového brzdění, aktivního asistenta pro jízdu v pruhu LGS, signalizování překážek po bocích vozidla, zadní kameru a světla s technologií LED. Díky tomu je MAN eTGE efektivní, pohodlné a bezpečné vozidlo pro každodenní práci.

Nabíjecí infrastruktura pro všechny elektrická užitková vozidla společnosti Quehenberger je situována v jejím bergheimském centru, které leží zhruba 10 minut jízdy od Salzburku. Odtud elektrické vany i e-truck každý den startují na svou trasu. Nabíjecí stanice s výkonem 22 kilowattů má vysokonapěťové zásuvky Mennekes AMMAX pro dodávková vozidla a wallbox Mennekes AMTRON pro 26 tunový eTGM.

Podobně jako v případě dlouhodobých provozních testů elektrického zásobovacího nákladního vozidla MAN eTGM poskytne Quehenberger empirická data i z nasazení vanů eTGE v reálné distribuci. Takto získané informace – například profily užívání, dosažené dojezdy a jízdní výkazy – pomohou společnosti MAN průběžně vylepšovat svá vozidla.