Při dosahování svých klimatických cílů společnosti DHL France, GEODIS a SNCF Réseau spoléhají na dodávková vozidla MAN eTGE.
Letos vstoupil MAN eTGE do každodenní služby u tří významných francouzských hráčů v sektoru logistiky a dopravy. Mezinárodní kurýrní služba DHL ho využívá k přepravě balíků na tzv. první a poslední míli svých distribučních tras v 9. pařížském obvodu. Elektrickou dodávku integrují do flotily DistriGreen společnosti DHL France, která loni otevřela svou pobočku v části Porte d’Aubervilliers.
Na železničních stanicích Gare de Lyon a Gare de l’Est budou vany eTGE na krátkých trasách mezi dílnou a staveništi přepravovat železniční servisní techniky a vybavení SNCF Réseau, která provozuje francouzské železnice.
A do třetice: globální poskytovatel logistických služeb GEODIS využívá 3,5tunovou elektrickou dodávku značky MAN na pracovní úkoly v rámci Paříže.
Tichý van MAN eTGE s pohonem na baterie je ideální pro nasazení v městských oblastech, kde dokáže využít všechny své výhody: provoz na krátkých trasách bez lokálních emisí, úctyhodné užitné zatížení 950 kg a nákladový prostor o objemu 10,7 m3. Synchronní elektromotor pod kapotou má výkon 100 kW. V podmínkách městského nebo převážně městského provozu má van eTGE reálný akční rádius 120 až 140 km, a to přesto, že jeho specifikovaný dojezd je podle nového testovacího cyklu WLTP orientovaného zejména na osobní auta jen 114 km.
Pro své elitní francouzské zákazníky znamená eTGE také milník na cestě k revoluci v dopravě s dlouhodobým cílem snižovat emise CO2 až na nulu. Skupina Deutsche Post DHL Group – mateřská společnost DHL France – si například stanovila cíl do roku 2025 vykonávat 70 % jízd na první a poslední míli s nulovými emisemi. Ředitel DHL France Philippe proto vysvětluje: „V DHL dlouhodobě hledáme lepší řešení na snížení emisí. Dali jsme si cíl, že do dvou let zdvojnásobíme svou „zelenou flotilu“, takže do konce roku 2020 bychom měli mít na cestách více než 100 elektrických vozidel. “
Van MAN eTGE výborně zapadá i do strategie preferování čistých forem pohonu v SNCF Réseau, která hodlá postupně zajišťovat logistické operace na posledních kilometrech, resp. i distribuční aktivity v městských oblastech, výhradně elektrickými vany. Francouzský železniční operátor začal do své flotily přidávat vozidla na baterie již koncem roku 2015. Dosud to byly jen elektrická osobní auta, ale nyní k nim přibyl van MAN eTGE.
Pro světovou přepravní a logistickou společnost GEODIS, která již provozovala druhou největší flotilu elektrických vozidel v zemi, je MAN eTGE ideálním řešením pro doručování zásilek na krátké vzdálenosti. Olivier Mélot, generální ředitel provozu a expresních služeb ve společnosti GEODIS, okomentoval nové přírůstky do vozového parku takto: „Nová dodávka rozšíří naši elektrickou flotilu a pomůže nám splnit náš závazek pracovat na ekologičtější logistice. Při vývoji logistických řešení přepravy ve městech spoléháme na udržitelné metody distribuce. „