NEOPLAN Skyliner musí mít opravdu jedinečný šarm, protože během 50 let od jeho uvedení na trh se stal základem pro mnohé speciální verze autokarů.
Jednou z originálních kreací vytvořených na základě autokaru Skyliner je Roadyacht – Silniční jachta, která parkuje ve svém „domovském přístavu“ přibližně 10 kilometrů od Lago Maggiore v severní Itálii. Od března do října si zájemci mohou tento neobvyklý karavan pronajmout a Roadyacht jim předvede výhody inkarnace autobusu do mobilní dovolenkové vily: vybavení a materiály splňují nejvyšší očekávání. Okna v lůžkové části poskytují fantastický výhled na denní i noční oblohu. Ale i v ostatních prostorách je množství světla a kromě toho všechno, co byste si mohli přát: obývák, kuchyňka i toaleta a koupelna mezi patry. Místnosti lze rozdělit posuvnými stěnami nebo závěsy. Zaparkovaný Roadyacht s otevřenou střechou poskytne prostor 25 sedícím hostům. Na cestách může přepravovat až 8 pasažérů.
S láskou přestavěný a během let i precizně udržovaný NEOPLAN Skyliner opravdu přitahuje pozornost: „Když jste na akcí, řekněme firemní oslavě nebo na prezentaci pro zákazníky, stane se okamžitě tématem rozhovoru. Někteří lidé si myslí, že je z Ameriky a tehdy mohu hrdě říci: Ne, já jsem ho postavil sám!“ říká Günter Erhart, který Roadyacht zrealizoval. Sportovci, umělci i hudební skupiny, které hodně cestují, si Silniční jachtu okamžitě oblíbí. Terasa karavanu už posloužila jako originální výstavní stánek i místo pro DJ na koncertě pod širým nebem.
Jak vlastně vznikl tento speciální patrový karavan? Günter Erhart, od mládí nadšenec do oprav starých aut, objevil v roce 1981 na severu Německa NEOPLAN Skyliner z roku 1971. Autobus se dal koupit za 3000 marek ale byl v katastrofálním stavu: nefunkční motor, vytrhaná hydraulika a zničené kabelové svazky, rozbitá okna a ukradený alternátor i kompresor. Ale karoserie zůstala nepoškozená.
Období renovací trvalo do roku 1986. Když byl autobus zrekonstruován od „hlavy až k patě“, prošel technickou inspekcí. Kdyby Günter chtěl, mohl ho prodat se ziskem. Ale on se rozhodl dokončit svoji vysněnou Silniční jachtu. Důsledná péče a také fakt, že autobus trávil zimy v Itálii chráněn před solí na cestách, vysvětluje, proč je podvozek i po 30 letech v dokonalém stavu.
Roadyacht má mnoho tváří: exkluzivní zájezdový autobus, úchvatná ukázka německé techniky, středobod pozornosti, místo setkání. Pro Güntera Erharta je to však splněný sen. Podobně jako pro zákazníky, kteří si ho pronajmou.