„Jachta“ na silnice

unikátní vozidla

„Jachta“ na silnice

NEOPLAN Skyliner musí mít opravdu jedinečný šarm, protože během 50 let od jeho uvedení na trh se stal základem pro mnohé speciální verze autokarů.

Jednou z originálních kreací vytvořených na základě autokaru Skyliner je Roadyacht – Silniční jachta, která parkuje ve svém „domovském přístavu“ přibližně 10 kilometrů od Lago Maggiore v severní Itálii. Od března do října si zájemci mohou tento neobvyklý karavan pronajmout a Roadyacht jim předvede výhody inkarnace autobusu do mobilní dovolenkové vily: vybavení a materiály splňují nejvyšší očekávání. Okna v lůžkové části poskytují fantastický výhled na denní i noční oblohu. Ale i v ostatních prostorách je množství světla a kromě toho všechno, co byste si mohli přát: obývák, kuchyňka i toaleta a koupelna mezi patry. Místnosti lze rozdělit posuvnými stěnami nebo závěsy. Zaparkovaný Roadyacht s otevřenou střechou poskytne prostor 25 sedícím hostům. Na cestách může přepravovat až 8 pasažérů.

S láskou přestavěný a během let i precizně udržovaný NEOPLAN Skyliner opravdu přitahuje pozornost: „Když jste na akcí, řekněme firemní oslavě nebo na prezentaci pro zákazníky, stane se okamžitě tématem rozhovoru. Někteří lidé si myslí, že je z Ameriky a tehdy mohu hrdě říci: Ne, já jsem ho postavil sám!“ říká Günter Erhart, který Roadyacht zrealizoval. Sportovci, umělci i hudební skupiny, které hodně cestují, si Silniční jachtu okamžitě oblíbí. Terasa karavanu už posloužila jako originální výstavní stánek i místo pro DJ na koncertě pod širým nebem.

Jak vlastně vznikl tento speciální patrový karavan? Günter Erhart, od mládí nadšenec do oprav starých aut, objevil v roce 1981 na severu Německa NEOPLAN Skyliner z roku 1971. Autobus se dal koupit za 3000 marek ale byl v katastrofálním stavu: nefunkční motor, vytrhaná hydraulika a zničené kabelové svazky, rozbitá okna a ukradený alternátor i kompresor. Ale karoserie zůstala nepoškozená.

Období renovací trvalo do roku 1986. Když byl autobus zrekonstruován od „hlavy až k patě“, prošel technickou inspekcí. Kdyby Günter chtěl, mohl ho prodat se ziskem. Ale on se rozhodl dokončit svoji vysněnou Silniční jachtu. Důsledná péče a také fakt, že autobus trávil zimy v Itálii chráněn před solí na cestách, vysvětluje, proč je podvozek i po 30 letech v dokonalém stavu.

Roadyacht má mnoho tváří: exkluzivní zájezdový autobus, úchvatná ukázka německé techniky, středobod pozornosti, místo setkání. Pro Güntera Erharta je to však splněný sen. Podobně jako pro zákazníky, kteří si ho pronajmou.