Dvě stovky odborných novinářů z celého světa si přišlo na akci MAN FULL RANGE DAYS vyzkoušet nový dodávkový automobil a seznámit se s inovacemi v segmentu nákladních vozidel pro rok 2018. Doznívající španělské léto a členité údolí pod horským masivem Montserrat tvořily během prvních dvou zářijových týdnů jedinečnou kulisu největší produktové prezentaci společnosti MAN za poslední roky.
V dubnu tohoto roku portfolio mnichovského výrobce zkompletoval dodávkový vůz TGE, a tak vozidla značky MAN pokrývají komplexní spektrum s maximální celkovou hmotností od 3 t do 44 t. Díky velkému počtu novinek v jednotlivých modelových řadách trucků se MAN od roku 2018 změní na dodavatele komplexních řešení pod jednou střechou.
Modelem TGE tradiční mnichovská značka poprvé vstupuje do světa dodávkových automobilů. Výroba začala v dubnu, oficiální prodej o měsíc dříve a aktivity společnosti, které jsou v sektoru trucků známé zaměřením na zákazníka, se tak rozšířily i na trh lehkých užitkových vozidel. Nový přírůstek do rodiny imponuje množstvím variant: dodávková vozidla, kombi a podvozky s jednoduchou i dvojitou kabinou, pro které je na výběr široká paleta nástaveb. Díky maximální celkové hmotnosti od 3 t do 5,5 t a zásluhou hospodárných a odolných motorů s výkonem 102 k až 177 k je MAN TGE ideálním řešením pro snadnou dopravu ve stavebnictví, pro řemeslníky, pro přepravu osob a různé úkoly v distribuční logistice. Prostřednictvím služby Vans to Go společnost MAN poprvé představuje nabídku kompletních vozidel okamžitě dostupných přímo z výroby – včetně doplňků pro řadu TGE.
V rámci inovace trucků MAN střední hmotnostní kategorie modely TGL a TGM nyní pohání nová generace motorů s novými výkonovými modifikacemi. Motory nové generace MAN D08SCR mají jednodušší konstrukci a využívají zpracování výfukových plynů výlučně na bázi technologie selektivní katalytické redukce SCR. Tím výrobce rozšířil potenciál jejich využití a zároveň se zjednodušuje údržba a posiluje celková spolehlivost. Inženýrům ve vývoji se také podařilo snížit spotřebu paliva o dalších 5,5 %. Vozidla TGL a TGM poskytnou zvýšený komfort a hospodárnost jízdy i díky novým funkcím převodovky MAN TipMatic. Pracoviště řidiče je dále zdokonalené a nové ovládací prvky usnadňují ovládání vozidla.
Zatímco úpravy interiéru v krátkých kabinách C a M se týkají zejména pracoviště řidiče, ve větších verzích L, LX, XL, XLX a XXL, které se využívají zejména u vozidel MAN TGX a TGS, jsou vylepšeny i další části interiéru. Mezi změny patří nové prvky osvětlení, nové úložné prostory a také nová lednice, která se dá celá zasunout pod lůžko. Všechny důležité funkce související s komfortem může řidič využívat přes nový koncept ovládání. V kabinách série TGX má posádka zaručen klidný spánek díky akustickému balíku, který komplexní zvukovou izolací snižuje hladinu hluku v interiéru.
MAN vybavil svůj adaptivní tempomat funkcí „Stop and Go“, která pomůže redukovat únavu řidiče na ucpaných silnicích a v kolonách. Funkce automaticky nejenže udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozu (i při nízkých rychlostech), ale v případě potřeby zpomaluje až do úplného zastavení a vždy, když se kolona pohne, Stop and Go vozidlo opět automaticky rozjíždí. Řidič se tak může uvolnit a jezdit bez stresu i v pomalé provozu.
Každý nový truck MAN v Evropě je od srpna vybaven jednotkou RIO Box. To umožňuje zákazníkům zjednodušit průběh logistických procesů s jejich vozidly MAN. Jednotka funguje jako technické rozhraní pro přístup k nové digitální službě RIO, kterou poskytuje společnost Volkswagen Truck & Bus. Značka MAN tak klade první stavební kámen infrastruktury, jejímž prostřednictvím bude v budoucnu možné službami propojit celý dopravní a logistický sektor. Cloudové technologické řešení služby RIO zákazníkům brzy umožní přistupovat ke kvantu dat o jejich vozovém parku a využívat množství různých služeb v dopravním a logistickém sektoru.