Ve firmě Deutschmann Transport přibyl počátkem října další tahač TGX nové generace. Vozový park věrného zákazníka MAN tím pádem tvoří již 16 tahačů z produkce mnichovského výrobce užitkových vozidel.
Koncem srpna se v rajecké dopravní společnosti Deutschmann Transport předával první tahač TGX nové generace slovenskému zákazníkovi. O pět týdnů později si výkonný ředitel Ladislav Vachan přijel do Bratislavy převzít další vozidlo z nastupující produktové řady: MAN TGX 18.470 4×2 LL SA s největší kabinou GX (vnitřní výška 2,07 m). Řidič, kterému šéf tento truck přidělí, se může těšit na špičkovou výbavu. K dispozici bude mít elektronicky regulovaný systém řízení MAN ComfortSteering, GPS tempomat MAN EfficientCruise, adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop & Go, 12,3palcový centrální displej a také ovládání infotainmentu systémem MAN SmartSelect. Komfort při práci i odpočinku podporuje elektrická nezávislá klimatizace, vodní přídavné topení s výkonem 6 kW s předehřevem motoru a dodatečná tepelná i akustická izolace kabiny řidiče. Efektivní pohonnou soustavu tvoří šestiválcový 12,4litrový motor MAN Euro 6d s výkonem 346 kW/470 k spřažený s automatizovanou převodovkou MAN TipMatic, součástí výbavy je také retardér 41 ECO. K hospodárnému provozu přispívá nová zadní náprava se stálým převodem i = 2,31. I toto vozidlo bude jezdit v mezinárodní dálkové dopravě.
Mezitím první tahač nové generace ve flotile Deutschmann Transport se stejným motorem, ale se středně vysokou kabinou GM, již stihl v průběhu září absolvovat 10 000 km. Vozidlo hned od začátku dosahuje pozoruhodné průměrné spotřeby a Ladislav Vachan nešetřil chválou: „První vozidlo překročilo naše očekávání. Vzbuzuje samozřejmě pozornost na silnici i na parkovištích, už mi náš šofér volal, že má za sebou první interview – řidiči z cizích firem si novinku chodí prohlížet a fotit. Co se týče techniky, nových informací je tam hodně, takže chvíli trvá, než se zorientujete v ovládacích prvcích a zjistíte o vozidle vše, co potřebujete za volantem vědět. Překvapila nás spotřeba. Opravdu jsme nečekali, že bude až tak dobrá – nyní jezdí pod 20 litrů. To je oproti ostatním asi o 4 litry méně – na stejných cestách, se stejným zbožím. Je pravda, že s novým vozem jezdí velmi dobrý řidič, ale trasa, po které jezdíme už léta, vůbec není jednoduchá. Náročná topografie, časté zácpy. Směřuje na Ostravu, odtud přes celé Česko na Rozvadov a končí ve Stuttgartu.“ Jde o kyvadlovou dopravu lehkého velkoobjemového zboží, takže vozidla nejezdí prázdné ani kilometr. Nahoru-dolů je to zhruba 1 700 km a nový tahač na této vzdálenosti uspoří firmě téměř 70 litrů nafty!
Z dalších plusů zmínil ředitel výborná světla, která jeho řidič chválil hned na začátku. „Ale ze systému ovládání infotaintmentu SmartSelect měl obavy, už se s tím však sžil. Já jsem ho přesvědčoval, že je to jednodušší, než se na první pohled zdá při statickém předvádění. Zajedeš jednu jízdu a budeš v autě jako doma. A opravdu to tak bylo. Celkově hodnotí komfort v kabině jako výborný.“
Při debatě o inovacích došla řeč i na lepší výhled zpoza volantu na obě strany, protože zpětná zrcátka jsou v nové generaci štíhlejší a posunutá o kousek dozadu. Ladislav Vachan k tomuto tématu poznamenal: „Změněných zrcátek jsem si všiml ihned, ještě když vozidlo stálo. Je to velmi velké plus – takový detail, ale přitom významně přispívá k bezpečnosti. Při vjíždění do křižovatky a na kruhový objezd má řidič krásný rozhled, nemusí se naklánět, aby viděl, zda nejede nějaké auto. Nevěřil bych, co udělá pár centimetrů.“