Série závodů mistrovství Evropy trucků 2017 na okruzích FIA má za sebou tři z devíti akcí. V první desítce průběžného pořadí je pět pilotů, kteří startují s tahači značky MAN.
Sezóna rychlých trucků začala v polovině května pod Alpami na okruhu Red Bull Ring v Spielbergu (Rakousko) a skončí 10. října odmávnutím posledního závodníka ve španělské Jaramě. Piloti si postupně změří síly na okruzích v devíti zemích, mezi nimiž je poprvé v historii evropského šampionátu i Slovakiaring.

Nyní mají týmy za sebou první vrchol sezóny: závody Truck Grand Prix na Nürburgringu, které si i přes nepřízeň počasí přišlo v průběhu víkendu podívat 115 000 (!) Diváků. Němečtí fanoušci rychlých trucků očividně nejsou žádné bábovky, zvláště když se o titul perou jejich krajané. Celkově je na startovní listině 28 pilotů, z nich tucet startuje v celém seriálu, dalších deset na vybraných akcích a zbytek příležitostně, zpravidla na svých domácích tratích. Takže v jednotlivých závodech soupeří na tratích okolo 20 těžkotonážníků, každý s motorem o výkonu 1000 až 1200 koní … a ti to, pravda umí parádně roztočit.
V závodech „těžké váhy“ dominovaly dobrých deset let trucky značky MAN. Na speciálu MAN získal Jochen Hahn všechny čtyři své tituly mistra Evropy a například loni bylo v první desítce konečné tabulky ME až šest jezdců na vozidlech se siluetou lva na masce chladiče. Fanoušci značky MAN si tedy při sledování pětitunových obrů v boji „tělo na tělo“ rozhodně přijdou na své i v této sezóně. Mistr Evropy sice změnil „dres“, ale značku MAN je nadále vidět na předních místech – momentálně pořadím mísí zejména mladá Němka Stephanie Halmová s truckem MAN TGS. Je nejen jednou z mála žen, které se v ME pustili do drsných soubojů proti chlapům, ale útlá blondýnka před dvěma lety jako první amazonka v historii stála na stupních vítězů. Poté se z výjimky stalo pravidlo a i zkušení borci museli akceptovat, že dáma jim bude řádně šlapat na paty, vždyť loni skončila na 4. příčce v celkovém pořadí. Novou sezónu rozběhla velkým stylem a už 5 krát stála na „bedně“ (jedno vítězství, 3 x 2. místo, 1 x 3. místo). Po první třetině seriálu její jméno svítí na 2. příčce v tabulce průběžného pořadí.
Po roční přestávce se vrátil do vrcholného sportu Antonio Albacete, evropský šampion z let 2005, 2006 a 2010 a aktuálně se svým truckem MAN figuruje na 5. pozici.
Celkově je na letošní startovní listině 10 týmů, které bojují o evropské body na vozidlech postavených na bázi modelu MAN TGS. Většinu z nich uvidíme na okruhu Slovakiaring (14. – 16. července), dějišti 4. kola mistrovství Evropy FIA závodů trucků.
Pořadí ME po 3 kolech
- Adam Lacko (CZ), Buggyra – 142 bodů, 2. Stephanie Halm (D), MAN – 96, 3. Jochen Hahn (D), IVECO – 95, 4. Norbert Kiss (H), Mercedes-Benz – 88 , 5. Antonio Albacete (E), MAN – 72, 6. Gerd Körber (D), IVECO – 61, 7. Sascha Lenz (D), MAN – 59, 8. José Rodrigues (P), MAN – 37, 9 . André Kurs (D), Mercedes-Benz – 29, 10. Anthony Janiec (F), MAN – 27