Podzimní premiéry a inovace

Autobusy

Podzimní premiéry a inovace

Autobusy dneška pro dopravní úkoly zítřka. Společnost MAN Truck & Bus představí na zářijovém veletrhu IAA i široké portfolio autobusů. Výstavní premiéru absolvují nové modely MAN Lion’s City E a Lion’s City CNG podobně jako minibus postavený na bázi vanu MAN TGE.

Po debutu nastupující generace městských autobusů na jaře 2018 se nyní v rámci veletrhu IAA nový MAN Lion ‚s City poprvé představí široké veřejnosti. Veletržní premiéru tak absolvuje i hybridní modul MAN EfficientHybrid, který šetří palivo rekuperací energie, která se uvolňuje při brzdění. Funkce stop-start zase umožňuje stání vozidla bez hluku a emisí. Kromě výrazného nového designu Smart Edge zaujme dvounápravové vozidlo prezentováno na IAA i inovací, která se uplatní na zastávkách: různobarevně osvětlené hrany dveří signalizují otevírání a zavírání.

U příležitosti IAA 2018 rodinu městských autobusů doplní verze s alternativními pohony. Společnost MAN Truck & Bus při premiéře představí městský autobus s nově vyvinutým plynovým motorem a také prototyp plně elektrického modelu Lion ‚s City E, který vizuálně vyniká odlišným designem zdůrazňujícím elektrický pohon. Jelikož tento model nemá spalovací motor, v zadní části se uvolnil prostor pro další 4 sedadla. Celá elektrická pohonná soustava produkuje výkon 160 až 270 kW. Do interiéru s 29 místy k sezení vedou troje elektricky ovládané dveře.

Společnost MAN Truck & Bus, lídr na trhu městských autobusů poháněných plynem, představuje kompletně přestavěný plynový motor MAN E18, volitelně i s modulem MAN EfficientHybrid. Takto MAN dokazuje vysokou prioritu alternativních pohonů ve svém produktovém portfoliu. Prezentovaný kloubový autobus s inovativním přechodovým měchem, který je průsvitný a osvětlený, demonstruje, jak optimalizovat pohyb cestujících. Čtyřdveřový model má 39 míst k sezení. Nově vyvinutý motor MAN E1856 LOH s výkonem 320 k (235 kW) využívá čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Paletu autobusů značky MAN bude doplňuje model Lion ‚s Coach L, dálková verze autokaru s výtahem pro invalidní vozíky a dvěma místy pro vozíčkáře. Ve srovnání s autobusem Lion’s Coach, který měl premiéru loni, je upravena pozice sloupku C pro lepší výhled cestujících v první řadě. Kromě toho elektro-hydraulicky řízená vlečená náprava zlepšuje manévrovatelnost a nová je i 12stupňová převodovka MAN TipMatic Coach. Motor MAN D2676 LOH se zvýšeným výkonem 470 k (346 kW) disponuje maximálním točivým momentem 2400 Nm. Nová verze motoru bude k dispozici od července 2019.

 

NEOPLAN: Pohodlný, inovativní a všestranný

Požadavky na dálkovou dopravu může splnit i patrový autobus NEOPLAN Skyliner. Koncept s nízkou podlahou na „přízemí“ poskytuje pohodlný přístup i pro cestující s omezenou pohyblivostí. Na spodním podlaží jsou k dispozici až dvě volná místa pro vozíčkáře – umožňují to sklopná sedadla na posuvném systému. Kvůli plynulému pohybu pasažérů a většímu počtu míst k sezení jsou ve výstavním exponátu schodiště přemístěny na pravou stranu. Při takovém řešení má double-decker 78 pohodlných sedadel. Skyliner pohání inovovaný motor D26 s výkonem 510 k (375 kW) a maximálním točivým momentem 2600 Nm spřažený s automatizovanou převodovkou nové generace MAN TipMatic Coach.

Jako efektivní opatření proti nehodám, ke kterým dochází kvůli mrtvému ​​úhlu, bude na autobusech NEOPLAN Skyliner a Cityliner prezentován nový systém nahrazující zpětná zrcátka. Kamery na obou stranách vozidla poskytují řidiči obrazy v reálném čase na dvou displejích, přičemž eliminují mrtvý úhel. Řidič může jediným pohledem vyhodnotit celou situaci, která by jinak vyžadovala zpětné, širokoúhlé a obrubníkové zrcadlo. Použitá kamerová technologie zobrazuje okolní prostředí ve vysokém rozlišení bez ohledu na světelné podmínky. Řidič má tedy lepší přehled i v noci. Navíc tato technologie minimalizuje limitující faktory zrcátek (zamlžování, znečištění, reflexy slunečních paprsků). Jde tedy o další příspěvek k bezpečnosti a současně díky nižší pravděpodobnosti kolizí klesnou také náklady na opravy. NEOPLAN Cityliner má nainstalovaný systém Bird View (pohled z ptačí perspektivy), který snímá okolí autobusu 6 kamerami. Obraz se promítá na samostatném monitoru na pracovišti řidiče.

Nejen mimořádně bezpečné cestování, ale i výjimečně exkluzivní zážitek z jízdy slibuje Cityliner L se specifickým interiérem. Je zaměřen na emoce, přičemž kombinuje super komfort s vysokými nároky na stravování. Přepravní kapacita tohoto vozidla je až 35 cestujících. Kromě luxusního salonku má VIP autobus kuchyň s horkovzdušnou troubou, indukční nabíjení pro mobilní telefony, tónovaná osvětlení podporující pohodu. MAN Bus Modification Center znovu působivě prezentuje svůj fortel v přestavbách autobusů.

Vstup do světa NEOPLAN otevírá Tourliner C. A jaký vstup! Třetí vozidlo z projektu movingART (umění v pohybu) dostalo nápadný polep od seskupení výtvarníků Berliner Klebebande. Interiér charakterizují teplé barvy a materiály zvýrazňující vysokou kvalitu autobusu a moderní design. Ve dvounápravovém autobuse se čtyřhvězdičkovou výbavou se komfortně odveze 48 cestujících. Moderní pohonnou soustavu tvoří motor s výkonem 470 k (346 kW), resp. maximálním točivým momentem 2400 Nm a nová automatizovaná převodovka MAN TipMatic Coach.

 

MAN TGE Minibus

Po uvedení modelové řady MAN TGE na IAA 2016 se MAN Truck & Bus začlenil mezi výrobce, kteří nabízejí kompletní sortiment vozidel pro nákladní dopravu. Nyní následuje doplnění palety autobusů o minibusy na bázi TGE. V Hannoveru se představí MAN TGE Intercity s kapacitou 15 cestujících, který reprezentuje řešení pro meziměstskou přepravu. Nastupuje se přes elektricky ovládané posuvné dveře a elektricky vyklápěný schůdek, příjemnou teplotu garantuje klimatizace nainstalovaná ve stropě (standardní výbava), ke komfortu pasažérů mimo jiné přispívají USB nabíjecí zásuvky na bočních stěnách a přídavné reproduktory. Minibus, který lze využít například v kyvadlové dopravě na exkurze či hotelový servis, měří 7391 mm a je vybaven celou řadou sofistikovaných prvků aktivní bezpečnosti, včetně systému nouzového brzdění EBA, adaptivního tempomatu ACC, korigování vlivu bočního nárazového větru i asistenta pro jízdu v pruhu. Pod kapotou pracuje dvoulitrový motor s výkonem 177 k (130 kW) spřažený s manuálně ovládanou převodovkou.

 

MAN Services a MAN Transport Solutions

Návštěvníci expozice MAN budou mít příležitost diskutovat nejen o výrobcích, ale také o rozsáhlých službách, jako správa údržby, servis vozidel, originální díly a příslušenství i finanční služby. Prostřednictvím praktického tréninku řidičů pod vedením vlastního školitele z MAN PROFIdrive nabízí výrobce dopravcem zlepšení bezpečnosti a efektivnosti. Při optim

alizaci hospodárnosti provozu je cílem školení zredukování spotřeby paliva až o 10 % – díky inteligentní kombinaci jízdních řidičských dovedností, předvídavému způsobu jízdy a ekonomickému plánování tras.

Pokud jde o alternativní pohony, odborníci z konzultačního týmu MAN Transport Solutions odpoví na všechny otázky, které se týkají přechodu od nízkých emisí až po nulové emise. Jedním z cílů poradenství je elektrifikace autobusů, trucků a dodávkových vozidel. Erudovaní experti na základě svých bohatých zkušeností poskytnou rady nejen z oblasti vozidel, ale i ze sféry infrastruktury, energetických požadavků a koncepce údržby vozového parku.