Silák s mocným ramenem

Nákladní vozidla

Silák s mocným ramenem

Mimořádně výkonnou konfiguraci vozidla MAN pro stavebně montážní práce si objednala společnost HALMONT DCA z Dubnice nad Váhom: podvozek TGS 41.500 8×6 s nakládací plošinou a na něm hydraulický jeřáb FASSI s nosností 22 tun.

Začátkem října obohatila společnost HALMONT DCA svůj vozový park o nového siláka: díky špičkovému pracovnímu potenciálu v terénu si jako základ pro hydraulický jeřáb těžké třídy FASSI F990RA.2.26 zvolila výkonný čtyřnápravový podvozek MAN TGS 41.500 8×6 BB. Vozidlo s největší povolenou technickou hmotností 41 tun má 12,4litrový motor D2676LF51 s výkonem 368 kW / 500 k a maximálním točivým momentem 2500 Nm. Pohonná jednotka je vybavena řídícím modulem zákazníka pro externí výměnu dat s rozhraním Fleet Management System (FMS) 2.0, funkce nástavby. Převodovka: automatizovaná 12stupňová MAN TipMatic® se specifickým softwarem Offroad pro práci v terénu.

Při jízdě využívá nejnovější verze systému řazení celou řadu funkcí, které řidiči usnadňují ovládání vozu a snižují spotřebu paliva i náklady na servis. Například SmartShifting (rychlé řazení – jestliže se tím vytvoří výhoda pro daný pracovní režim pohonné soustavy), IdleSpeed Driving (pomalá jízda při volnoběžných otáčkách s uzavřenou spojkou), rozpoznání sklonu (optimalizovaný výběr převodového stupně při rozjezdu do kopce), zdokonalený režim manévrování (citlivá spolupráce plynového pedálu a ovládání spojky), rozpoznání zatížení vozidla a také EfficientRoll (tzv. plachtění – maximální využití setrvačnosti vozidla i při mírném klesání). Vedlejší pohon NTX/10 umožňuje snížení výkonu motoru ze strany převodovky pro pohon funkcí nástavby.

Podvozek v konfiguraci 8×6 s valníkovou nástavbou bez bočnic je odpružený parabolickými listovými pružinami (maximální zatížení předních/zadních náprav 9,5 t, resp. 13 tun). Rozvory: 1800 mm, 3200 mm a 1400 mm, světlá výška podvozku vepředu/vzadu 347 mm / 306 mm, mezi nápravami 372 mm. Samozřejmě pohonný řetězec obsahuje kompletní sestavu uzávěrek diferenciálů. Ocelový třídílný nárazník se standardně dodává spolu s ochranou chladiče. Palivová nádrž má objem 400 litrů, nádrž na AdBlue je 35litrová.

Kabina L s jedním lůžkem je široká 2240 mm a dlouhá 2280 mm. Řidič má k dispozici multifunkční volant, přídavné topení, automatickou klimatizaci i chladící box plně zasouvatelný pod lůžko, z dalších prvků zmiňme rádio MAN Media Truck s funkcí handsfree či přípravu pro vysílačku.

Za kabinou je namontován hydraulický jeřáb FASSI F990RA.2.26. Jde o moderní výkonný model, který má ve standardní výbavě všechny prvky pro bezpečnost provozu – od ochrany proti přetížení přes systém zvyšující rychlost vysouvání až po integrovaný inteligentní řídící systém. Hydraulický jeřáb sestaven ze šesti vysouvatelných teleskopických šestihranných profilů má horizontální dosah 15,95 m, resp. vertikální 21,5 m a hák s maximální nosností 22 tun. Hmotnost jeřábu včetně podpěr a olejové nádrže (bez integrovaného pomocného rámu) je 8090 kg. Podpěry s hydraulickým vysouváním mají rozpětí 8500 mm.