Nabídka trucků ze sériové produkce do velké míry kopíruje potřeby nákladní dopravy, přesto mnoho odvětví dopravního průmyslu vyžaduje nestandardní vozidla. Na jaře 2019 společnost MAN Truck & Bus spojila své aktivity v oblasti individuálních úprav pod banner MAN Individual.
MAN toto jaro sloučil své aktivity v oblasti modifikací trucků, autobusů a vanů pod MAN Individual (původně dělala úpravy specializovaná střediska MAN Truck Modification Center, resp. MAN Bus Modification Center). Nestandardní přání zákazníků budou realizovat v továrnách v Plauen v Mnichově a ve Wittlichu, resp. v rakouském Steyru.
Poptávka po speciálních modifikacích v posledních letech trvale roste. Zatímco v minulosti šlo o zhruba 2000 trucků ročně, tento počet roku 2017 stoupl na 4500 a loni na cca 6000. Nejčastěji jde o úpravy kabiny, změny podvozku nebo přizpůsobení pohonné soustavy.
Co se týče kabin, v nabídce MAN Individual jsou ploché i sešikmené střechy, výklenky ve střeše nebo poloviční kabina pro přepravu dlouhých materiálů. Objednat si však lze i různá přídavná prosklení, včetně zadní stěny pro ovládání jeřábu přímo z kabiny, sklopná sedadla nebo vybavení pro autoškoly. K dispozici je také kompletní sortiment výbavy pro záchranářské vozy, instalování signalizačních zařízení, vysílaček, třetí sedadlo v kabině trucku, dají se domontovat přídavné odkládací boxy.
Často žádané je zvětšení kabiny typu C – jedná se o zajímavou přestavbu, při níž se standardní zadní stěna vymění za lisovaný sklolaminátový dílec a interiér se tím prodlouží přibližně o 26 centimetrů. Od roku 2018 si zákazníci mohou objednat na podvozek MAN TGS už i dvojitou čtyřdveřovou kabinu, která byla dříve k dispozici pouze z přímo z výroby a pouze pro modely z řad TGL a TGM.
Pro potřeby sektoru komunálních služeb je třeba sériové šasi nejednou podrobit velmi specifickým úpravám. Některé magistráty si objednávají na kabině trucku posuvné dveře – kvůli těsnému prostoru v ulicích plných zaparkovaných aut. Pokud je třeba podstatně zvětšit přepravní kapacitu delších kabin typu L, LX a XL, vyřeší to montáž čtyřmístné lavice místo spodního lůžka. Cestující na vnějších sedadlech jsou připoutáni tříbodovými pásy a na prostředních dvou jsou bederní bezpečnostní pásy.
Při podvozku se úpravy soustředí zejména na změny rozvoru, zkracování rámu nebo ohýbání převisů rámu, instalaci dalších náprav a řízených zadních náprav nebo na posouvání a úpravy přídavných komponent rámu. Pro pracovní nářadí (např. kartáč a vysavač u zametacích vozů) nebo měřicí zařízení (u cisternových vozů) je třeba vytvořit prostor, takže na rámu se mění umístění skříně s bateriemi, palivovou nádrží i zásobníků na vzduch.
Z produkce MAN Individual vycházejí také speciálně upravené nebo kompletně přestavěné interiéry autobusů i vanů. V duchu hesla „nic není nemožné“ obsahuje nabídka inovativní informačně-zábavní systémy, stylové osvětlení, konferenční rozmístění luxusních sedadel či křesel se stolky, elegantní kuchyňské koutky… a na vrcholu individuálních řešení jsou hotely na kolech. Popularitě se těší autobusy z portfolia MAN přestavěné pro potřeby sportovců – množství předních evropských fotbalových klubů včetně Bayernu Mnichov, Borussie Dortmund a Paris Saint-Germain cestuje autokary MAN s interiérem upraveným i pro porady před utkáním a vyhodnocení výkonu po zápasech. Perfektní multimediální vybavení poskytuje vše, co by mužstvo mohlo potřebovat. Zahrnuje špičkové Wi-Fi s vysokorychlostním mobilním připojením na internet, server pro digitální média, LCD monitory, systém ozvučení s přídavnými reproduktory a subwoofery, HDMI přípojku a USB porty.