VÝBORNÉ VÝSLEDKY VE SROVNÁVACÍCH TESTECH

Nákladní vozy

VÝBORNÉ VÝSLEDKY VE SROVNÁVACÍCH TESTECH

Nový MAN TGX v nedávném srovnávacím testu European Truck Challenge dosáhl nejlepšího výsledku z hlediska provozních nákladů a na nejvyšší příčce se umístil i ve spotřebě. V celkovém hodnocení ETC, kterého se zúčastnily čtyři značky, to znamenalo výborné 2. místo – hned za sesterskou společností Scania. Kromě toho MAN TGX již předtím přivezl domů vítězství z renomovaného Euro Truck Testu.

S provozními náklady 73,2 centů / 1 km (jedno z klíčových kritérií v hodnocení European Truck Challenge) byl nový MAN TGX 18.510 lepší než všichni jeho soupeři v testu: Scania 540 S, Mercedes-Benz Actros 1853 a DAF XF 530. A se spotřebou paliva 28,1 l / 100 km se vyrovnal celkovému vítězi trucku Scania (28,0 l / 100 km). Spolu se špičkovým hodnocením za asistenční systémy řidiče, ovládání vozidla, interiér a odpočinkovou zónu to znamenalo přesvědčivé 2. místo v celkovém pořadí.

Nový MAN TGX, který se světu poprvé představil v únoru 2020, tedy dokázal potvrdit své kvality v dalším důležitém srovnávacím testu. Krátce předtím MAN TGX 18.430 přinesl domů celkové vítězství v Euro Truck Teste – díky průměrné spotřebě 23,41 litrů na 100 kilometrů a nejlepšímu skóre v hodnoceních řidičů. Za ním skončila vozidla značky Scania a Mercedes-Benz. „Toto jsou skvělé výsledky z testů, které jasně ukazují, že náš nový MAN je špičkový v oblasti hospodárnosti a provozních nákladů – a také pokud jde o komfort řidiče a lehkost ovládání,“ říká Andreas Tostmann, předseda představenstva společnosti MAN Truck & Bus.

ETC a ETT: vyhlášené evropské formáty testů

Srovnávací test European Truck Challenge (ETC), který měl loni sedmý ročník, pořádá německý odborný časopis „KFZ-Anzeiger“ ve spolupráci s dalšími evropskými publikacemi. Testovací trasa vede po cestách v jižní části Dolního Saska, je dlouhá 188 kilometrů a loni na ní soutěžily tahače s výkonem okolo 500 k, resp. točivým momentem 2500 Nm.

Euro Truck Test (ETT) se poprvé konal v roce 2006. Pořadatelem jsou německé specializované časopisy „Trucker“ a „Verkehrsrundschau“ a akce se účastní i další evropská odborná periodika. Trať testu měří 342,8 km, směřuje z Mnichova na sever a přes Regensburg, Norimberk a Ingolstadt vede zpět do bavorské metropole. Specifickým prvkem ETT je používání referenčního trucku – pro objektivní měření spotřeby paliva. Umožňuje to vyrovnat různé vlivy počasí při jednotlivých testovacích jízdách. V rámci ETT 2020 soupeřily tahače s výkony těsně nad 400 k.