Zdokonalená aerodynamika redukuje spotřebu
Kromě efektivního pohonného řetězce hraje při snižování spotřeby důležitou roli i aerodynamika. Čím hladší je obtékání vzduchu kolem vozu, tím méně paliva spotřebuje.
Ve srovnání s předchozí produktovou řadou je design kabin nové generace trucků MAN přepracován i s ohledem na co nejnižší aerodynamický odpor. Například zúžené kryty zpětných zrcátek přispěly ke snížení čelní plochy vozidla. Aerodynamické prvky na předním panelu nové kabiny vylepšili přívod vzduchu k chladiči a do prostoru motoru. Rozšířením elementů, které nasměrují podélné proudění vzduchu kolem dveří, se dosáhla menší míra špinění boků karosérie a „vzduchové clony“ na rozích nárazníků optimalizují aerodynamiku spodní části včetně oblasti nástupu. Výstupky za okny, kterým se interně říká „aero kopule“, patří k typickým vizuálním prvkům designu rodiny trucků MAN při pohledu zboku. Po redukci z pěti na tři jsou tyto usměrňovače vzduchu ještě účinnější. Nové střešní spoilery a boční klapky mají klíčovou roli při efektivním usměrňování proudu vzduchu směrem k návěsu a minimalizaci nežádoucích turbulencí.
Míra, jakou zdokonalená aerodynamika přispívá k úspoře paliva, je ovlivněna především rychlostí jízdy a čím hladší je obtékání vzduchu kolem vozidla, tím méně paliva spotřebuje. Z vylepšené aerodynamiky nové generace trucků MAN profitují hlavně modely vyvinuté pro vnitrostátní a dálkovou přepravu.